FANDOM

Vallhalla Riders Motorcycle Club
Logo2
Klub motocyklowy
Motto "Przygotujcie się na zemstę"
Data i miejsce założenia 20 lutego, 1992

Stany Zjednoczone

Lider Charlie Flyn
Znani członkowie Charlie Flyn, Brian Farwell, David Wallace, Dave Anselmo
Typ Banicki klub motocyklowy
Region Ogólnoświatowy (40 oddziałów w 9 krajach)
Ilość członków 300-350
Działalność kryminalna Handel narkotykami, handel bronią, kradzież pojazdów mechanicznych, wyłudzanie pieniędzy, pranie pieniędzy, zabijanie na zlecenie
Rywalowie Mongols MC, Coyotes MC
Stosowane skróty VRMC, Black&White
Strona internetowa vallhallamcworld.com

Vallhalla Riders Motorcycle Club (VRMC)- międzynarodowy banicki klub motocyklowy, którego członkowie jeżdżą głównie na motocyklach firmy Harley Davidson. Skróty, jakimi posługuje się grupa nawiązują do ich nazwy oraz barw, m. in. VRMC (Vallhalla Riders Motorcycle Club), czy Black&White (biały oraz czarny kolor są oficjalnymi barwami klubu).

Historia Edytuj

Klub Vallhalla Riders powstał w 1992 roku, wkrótce po rozpadzie oddziału Hells Angels w Los Santos. Klub został oficjalnie zarejestrowany 12 lipca 1922 roku, choć nieformalnie działał już od maja. Początkowy skład wypełniały cztery osoby - Charlie Flyn, Brian Farwell, Max Scruggs oraz Clifford Redwood. Stworzyli oni pierwszą czwórkę, dla której została przeznaczona specjalna naszywka - First 4. Wkrótce do klubu dołączyły osoby takie, jak Mel Henrich, Luther Mallom, Gar Fulks, William Harris, August Grantham, Raymond Jones i Charles Farell. Początkowo klub rezydował w przydrożnym pubie Red County o nazwie OverRoad Pub, który również założony i prowadzony początkowo był przez Flyna. To właśnie tam po odejściu z armii po raz pierwszy spotkała się czwórka założycieli jeźdźców Vallhalli. Miejsce to ma wielkie znaczenie historyczne dla klubu. Z czasem klub rozszerzył się poza stan San Andreas, siedziba głównego oddziału została również przeniesiona na dzielnicę Commerce. Zaraz po przeniesieniu siedziby śmierć poniosły trzy osoby z First 4 - Scruggs, Redwood oraz Farwell. Oddział macierzysty został rozwiązany, zaś jego założyciel, Flyn, wyjechał do Irlandii i stamtąd kierował działaniami całego klubu.

Powrót do Los Santos Edytuj

Założyciel klubu, Charlie Flyn wraz z Williamem Harrisem, Davem Anselmo i kilkoma innymi członkami przywrócili do życia oddział macierzysty Vallhalla Riders Motorcycle Club Los Santos we wczesnym 2013 roku. W sierpniu utworzony został Prospect Club Los Santos pod przewodnictwem Edana Morgana i Jamesa Bickforda.

Działalność kryminalna Edytuj

W policyjnej kartotece wielokrotnie odnotowywano kryminalną działalność klubu zarówno w Los Santos, jak i poza stanem San Andreas. Szeroko znana jest miastu m. in. sprawa, w której Edan Morgan, członek klubu został skazany na odsiadkę za pobicie i spowodowanie uszczerbku na zdrowiu agenta FBI.

Oznaczenia Edytuj

Vallhalla Riders posiadają oznaczenia, z którymi się utożsamiają i charakteryzują. Sama nazwa nawiązuje do raju wikingów, zaś członkowie utożsamiają się właśnie z nimi - stąd często określenie 'wikingowie' na motocyklistów spod szyldu tego klubu. Każdy pełnoprawny członek ugrupowania nosi na sobie kamizelkę, na plecach której, oprócz nazwy klubu oraz stanu, który jest reprezentowany przez dany oddział, znajduje się również logo - czaszka oraz dwa skrzyżowane rewolwery. Mają one symbolizować walkę w różnych sprawach do samego końca.

Członkowie klubu na swojej kamizelce noszą ponadto dużą ilość naszywek - każda o innym znaczeniu i genezie. Oprócz naszywek nadawanych za konkretne czyny, motocykliści noszą również naszywki charakteryzujące ich pozycje w klubie.

Ciekawostki Edytuj

  • Amerykański zespół rockowy Välhs został stworzony przez członków klubu Vallhalla Riders i grają w nim głównie motocykliści spod szyldu tegoż klubu.
  • Klub jest znany jako jeden z najdłużej trzymających się zrzeszeń motocyklistów w Los Santos i nie tylko.
  • Pomimo powszechnej wiedzy o kryminalnej działalności Vallhalla Riders bardzo niewiele udało się ustalić policji - oficjalnie potwierdzone są tylko przypadki przestępstw, przy których członkowie zostali złapani na gorącym uczynku.
  • Członkowie klubu chętnie biorą udział w akcjach charytatywnych - udokumentowany został rajd Oddaj krew z nami organizowany przez nich oraz czynny udział członków klubu w rajdzie Oddaj krew z nami II organizowanym przez Los Santos Fire Department.

Linki zewnętrzne Edytuj